14. mai 2007

Müüja, kes ei taha müüa

Ma ei saa aru, kuidas müümise kunst enamikest müüjatest nii kauge kaarega mööda on läinud! Arvestades seda, kui palju on igasuguseid müügikoolitusi ja muid kursusi a la Peep Vain, on müüjate müügioskused peaaegu null. Ma ei tea müümisest professionaalses mõttes midagi, kuid kliendina tahaks vaba raha eest saada maksimaalse rahulolu ehk siis materiaalse ja emotsionaalse rahulduse asjade soetamisest.

Ostsin reedel kingituseks EMT esindusest SonyEricssoni sinihambaga vabakäeseadme ühele armsale äriemale J emadepäevaks, kuid kinkimisrõõmu kõrval jäi osturõõmust vajaka. Klienditeenindaja(=müüja) ei suutnud mulle vist ühtegi õiget tehnilist fakti asjakese kohta öelda, sest polnud vaevunud karbi pealt infot lugema. OK, ma olin veidi internetist enne uurinud ja teadsin mind huvitavaid üksikasju, kuid ühes pisikeses esinduses, kus on müügil ca 30 telefoni ja mõnikümmend muud jublakat võiks ju müüja (eriti veel mees, sry eelarvamuse pärast) hallata kogu infot ning tuua välja head-vead, mille põhjal saaksin teadliku otsuse langetada. Aga ei, kutt oli tumba ja näitas välja, et tegelikult ikka ei viitsi ta seda asja mulle müüa, aga kui ma peale käin ja kui mul oma rahaga muud teha pole, siis võib ju kah… Ja nii jäigi asja ostmisest rahulolu saavutamata, sest hinge jäi kripeldama, kas see on ikka sellest kehvast valikustki parim variant!

Aga unistada ju võib, et kunagi saabuvad taas ajad, kus lähed ostma kasutatud autot, aga väljud salongist uue autoga, sest müüja "rääkis su ära" ja müüs sulle sinule 100% sobiva ja kvaliteetse kauba. Kas automüüja, kes reklaamib oma autosid kui "auto emocion", on ikka kindel, et müügimehed seda emotsiooni ka kliendile üle kannavad?

1 kommentaar:

Anni ütles ...

Aga kui me ükskord paljukiidetud Pärnu Steffani pitsas nelja peale kolm pitsat tellisime , ütles ettekandja:"Küll teil on hea isu!"
ja kui ma teksakaupade poest teksajakki küsisin ütles müüja:" Aga neid pole kunagi küsitud!"

jne jne jne-tuleb välja, et me peame ikkagi ise maailma päästma!