EMT - sabassörkimise liider
Eile vaatasin taas, kuidas EMT reklaamib ennast innovaatilise ja kvaliteetsena ning maailma parimana. Aga kus see innovaatilisus siis on - peale MSN-i (mis ka üksikutele telefonidele mõeldud) ei ole EMT avalikult turule ühtegi innovaatilist lahendust pakkunud. Ei ole ta olnud internetiseerimise esirinnas ega lisateenuste arendamisel juhtpositsioonil. OK, mobiil-ID on tore ja vajalik asi, aga see on ka kõik... Tundub, et EMT prioriteedid on lapsed (POP) ja pubekad (rate.ee), millele enamik jõudu ja tähelepanu kulub. Ärikliendid on EMT-s, sest enamasti ei viitsita tegeleda paremate pakkumiste otsimisega, kuigi sellise raadioreklaami peale nagu viimasel ajal eetris kuulda ("kuna enamik ärikliente on EMT-s, siis me ei viitsigi teiega isiklikult tegeleda, vaid anname üldise teadaande, eks ole"), võiks küll mõelda operaatpri vahetusele.
Teistest kallima kõnehinna papp kulub EMT-l vist tühjale hõiskamisele, et nemad on parimad ja kvaliteetsemad, aga ei ole ju. Kus on innovaatilised ideed, mida inimesed mitme kuu jooksul EMT-le pritsisid (kuigi suurem osa neist ei olnud eriti innovaatilised :)? Kas keegi kuulis meedias, kuidas parimat ideed kasutati ja premeeriti? Mida pole, seda pole ja nii taandubki lõpuks kogu Eesti innovatsioonivõime sabassörkimise tasemele, sest Suured ei viitsi ega suuda kiire arenguga kaasa minna ammugi seda ise suunata.
7 kommentaari:
Ma pole nõus. EMTil on: kõige laiem HSDPA-levi, 3G-levi ja EDGE-levi. Toimiv mobiilvideo. Arukas mobiilse andmesideme hinnastamine. Parim mobiilne portaal.
Kui see pole innovatsioon, siis ma tõesti ei tea, mis on.
Mis Su hinnangul jääb EMTi puhul innovatsioonist puudu?
Aga mina ei saa jälle aru, mismoodi ta teistel sabas sörgib. Ja mina võin öelda, et EMT-l on eestis tõesti parim leviala. Proovi Võsu või Karepa rannas, esimeses on nii Elisa kui T2 levi väga vahelduv, viimases leiad ainult EMT ja hunniku soome võrke. Ka mujal eestit mööda sõites on märgata olnud, et T2 ja Elisa leiavad ikka mõne leviaugu üles samal ajal kui EMTl on pidevalt stabiilne levi.
Ka MobiilID on ju tegelikult üks pagana innovatiivne asi, millises muus maailma riigis ollakse võimeline sinu isikut internetis tuvastama mobiiltelefoni kaudu?
Kahjuks määrib EMT mainet justnimelt seesamune rate.ee, mis tuleks kiiremas korras välismaalastele maha müüa
to kristjan:
Ei hakka siin EMT sabassörkimise poolt ega vastu sõna võtma kuid need erinevad loetletud "levid" minu jaoks küll innovatsiooni ei märgi. Mis innovatsioon on viiele värvipliiatsile kuuenda juurdelisamine, isegi kui see pliiats näiteks "paksem" või "triibulise kestaga" on? Kui pliiatsiga saab kustutuskummi lisamise tagajärjel edaspidi ka hoopistükkis kustutada, siis see on küll innovatsioon. Seega kui mitte arvestada mingisuguseid fundamentaalselt uusi suundi, siis võiks innovatsiooni alla lugeda ikka uue väärtuse loomist peaasjalikult olemasoleva oskuslikku ärakasutamise kaudu, nagu näiteks mobiilne positsioneerimine, m-parkimine, mobiil-id.
Kristjan: HSDPA, 3G, EDGE on minu jaoks ka ainult vahendid. Telefoniga rääkida sai ka analoogvõrgus ja 3G jm ei anna tavakasutajale mingit lisaväärtust. 3G jne baasile tuleks üles ehitada väärtusteenused, mida praegu praktiliselt pole - OK, videokõne ja telesaadete vaatamine, millest viimane on puhas meelelahutus ning pealegi veel "mõttetult" kallis ;)
mks: see oli provokatiivne pealkiri, mis täitis oma eesmärki :) ja tingitud eilse päeva meediakajastusest, et Eestis on innovatsiooni stagnatsioon. Ja nii on ning see, kas on levi või ei ole üksikutes kohtades (muide, Nigula raba servas ei ole :), ei oma tänases ega ammugi homses päevas nii suurt tähtsust, sest see on elementaarne. Jah, mobiil-ID on hea ja õige asi, kuid see on ka ainus tõsine asi viimase ? aasta jooksul pärast m-parkimist...
Ja kus ikkagi on klientide poolt pakutud innovatiivsete lahenduste konkursi tulemused?
1. Vihjad juba mitmendas sissekandes provokatiivsele eesmärgile. Siis eeldaks ka võimalikke ideid ja lahendusi, ikka valdkondadest, millest tead rohkem - oleks vähemalt mõtestatud eemärk.
2. Tean, et blogi on pealiskaudsete mõtteavalduste normaalkeskkond, aga tahta olla pealiskaudne? Sina, Agris?
3. Vabandust, kui sa kommentaare kustutada ei saa...
Mnjah, kahjuks ei ole see postitus ise väga innovaatiline. Eesti stiil - laksan ära ja hõõrun käsi vaikselt.
Oluline oleks benchmark teistega (kes teevad paremini ja kuidas) ning pakkumine "kuidas paremini". Ilmselt sa asja sees pidevalt olles (ajalises mõttes) ei taju, kuidas toimib innovatsioon. Kui sul endal pole 3G vajadust, siis siis ei tähenda et see pole innovatsioon. See ehitab põhja võimalustele, mida hakkavad üha enamad kasutama. Ning selles uues lahenduses ja selle ehitamises on EMT ees teistest (aeg + ulatus). See et sa ei hinda innovatsiooni, ei tähenda et seda pole olemas. ADSL tuli ka kunagi nishikana, kallina ja väikse leviga. Nüüd on ADSL pea kõikjal, odavana ja on muutnud turu. Innovatsioon, You know. Innovatsiooni valdkonnas suuri pauke ei ole enam, on vaikne liikumine kindlas suunas mis ükspäev muudab meie elu... Sel hetkel on nad sinu jaoks "vahendid" mis teised ammu enne sind kasutusse võtnud, teiste jaoks kes seda tunnetasid varem, olid nad sel tekkimise hetkel innovatsioon...
EMT ideekonkurss - lõin huvipärast googlesse sisse "EMT ideekonkurss" ja sain viiteid paljudesse kohtadesse kus tulemusi kirjas... Proovi ka :) Google on juba ammu "vahend", mitte innovatsioon :D :D
Kui kasutaja ei kasuta "vahendit", siis miks talle "innovatsioon"? Selleks et nutta taga midagi "imaginaarset"?
sai natu kuri kommentaar, kuid närvi ajavad "innovatsiooni taga-ajajad", kel endal pole pakkuda lahendust või kes ei märka asju enda ümber...
Otsisin ka Googlist ning leidsin ka ideekonkursi kokkuvõtted. Võitja idee oli vägagi õige, lihtne ja samas vajalik ehk siis ka innovatiivne sotsiaalses mõttes.
Aga kokkuvõttes näitab ideekonkurss innovatiseeriise raskust, sest häid ideid on vähe, aga kui sul idee tuleb, siis võid kindel olla, et keegi teine samal ajal mõtleb umbes sama asja peale ning võitja on see, kes esimesena turule tuleb :)
Aga konkursi korraldajate pihta võib ikkagi pahuruse nooli visata, sest TOP 50-s on kaks korda esindatud nii termomeetri (7 ja 39) kui ka kraadiklaasi (10 ja 44) idee! Kas zürii oli nii asjatundmatu, et ei tea, et mitmetel telfonidel oli juba mitu aastat tagasi termomeeter... Kokkuvõttes näitas see kampaania ja see, et sellest eriti ei räägitud, korraldamise nõrkust.
OK, innovatsioon on oluline ja EMT on kokkuvõttes turgu suunanud, kuid nagu paljude "suurte ja tugevatega" juhtub - nad jäävad laisaks ning siis hakkavad hädad tekkima :) Sel aastal saab mul 10 aastat EMT-s täis ning tõenäoliselt ei lähe mujale, kuigi nt Tele2 on Viimsis Rohuneemel 3G, aga EMT-l paraku pole :(
Postita kommentaar